16.10.2013 Beograd

Ko sapliće Er Srbija?

Ko sapliće Er Srbija?
Er Srbija neće moći od 26. oktobra, kao što je to do sada mogao Jat ervejz, da sleće na međunarodni aerodrom Ataturk u Istanbulu.

Vazduhoplovne vlasti Turske oduzele su slot (aerodromsko mesto) i premestile su novu srpsku aviokompaniju na drugi istambulski međunarodni aerodrom Sabiha Gokčen koji je na azijskoj strani ovog grada.

Iako nema zvaničnog objašnjenja, veruje se da je ovu odluku turski regulator u vazdušnom saobraćaju doneo posle sporazuma države Srbije i Etihada iz Abu Dabija da na temeljima ugašenog Jata kao suvlasnici osnuju novu aviokompaniju Er Srbija.

Ali, to nije kraj problema s kojima se suočava novi srpski avioprevoznik koji najavljuje prvi promotivni let za Abu Dabi 26. oktobra a počinje da radi krajem ovog meseca i čija su očekivanja da postane jedan od regionalnih lidera na tržištu avio prevoza putnika.

Neke (za sada neimenovane) evropske kompanije, kako pišu beogradski mediji, traže od regulatora u EU da ponište sve slotove koje je Jat imao na evropskim aerodromima i tvrde da Er Srbija ne može da ih nasledi, naročito zbog odredbi Sporazuma o otvorenom nebu (open sky) koje se odnose na suvlasništvo van teritorije EU.

Tim povodom u Direktorat za civilno vazduhoplovstvo 2. avgusta stiglo je upozorenje generalnog direktora za mobilnost i transport Evropske komisije u kojem je navedeno da Er Srbija može da izgubi licencu za otvoreno nebo zato što je njen menadžment u rukama kompanije koja nije iz EU.

I na drugoj strani Atlantika, u Sjedinjenim Američkim Državama, Er Srbija nije dočekana reširenih ruku. Tako je aviokompanija Delta erlajns zatražila od tamošnjih vazduhoplovnih vlasti da odbiju zahtev Jata i Etihad ervejza za codeshare usluge na rutiranje iz Beograda u Njujork (JFK), Vašington (IAD ) i Čikago (ORD ) preko Abu Dabija (AUH) jer nije u američkom javnom interesu.

Delta podseća da Jat već ima šest codeshare sa evropskim avio kompanijama koje u Amsterdamu, Minhenu, Beču i Frankfurtu preuzimaju putnike iz Beograda i voze do Čikaga.

„Zašto bi neko iz Beograda za Čikago leteo još 5.000 kilometara duže preko Abu Dabija, osim ako nije dobio damping cenu“, kaže Delta erlajns u pismu američkim vazduhoplovnim vlastima, sugerišući nelojalnu konkurenciju i zloupotrebu tržišta.

Povodom nelojalne konkurencije Delta podseća da Etihad koristi državne subvencije za gorivo i poreske olakšice što utiče na narušavanje tržišta i u suprotnosti je sa međunarodnim i pravilima američke vazduhoplovne politike.

Delta erlajns je pismo uputila početkom oktobra, a odgovor američkih vazduhoplovnih vlasti još se čeka.

autor: Miša Brkić izvor: Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Evro u ponedeljak 117,77 dinara Evro u ponedeljak 117,77 dinara

    Dinar će u ponedeljak, 19. avgusta neznatno promeniti vrednost prema evru i zvanični srednji kurs biće 117,7720 dinara za jedan evro, objavila je danas Narodna banka Srbije (NBS).

  • Imovina fabrike Goša oglašena na prodaju Imovina fabrike Goša oglašena na prodaju

    Agencija za licenciranje stečajnih upravnika oglasila je prodaju javnim nadmetanjem nepokretnosti Fabrike drumskih vozila "Goša" iz Smederevske Palanke u stečaju, po početnoj ceni od 39,7 miliona dinara.

Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
Biznis plus
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side