Reorganizacija JAT-a za četiri meseca
06.02.2012 Beograd

Reorganizacija JAT-a za četiri meseca

Reorganizacija JAT-a za četiri meseca
Srbija je odlučna u nameri da sačuva nacionalnu aviokompaniju, čija reorganizacija treba da bude završena u naredna četiri meseca, odnosno do kraja mandata ove vlade, izjavio je danas ministar infrastrukture i energetike Milutin Mrkonjić.

"Želimo da pronađemo strateškog partnera, za to postoji određeno interesovanje, ili da to uradimo sa našim privrednicima. Još postoje opcije sa dva zainteresovana strateška partnera, ali ne želim da prejudiciram ishod eventualnih pregovora", rekao je Mrkonjić u razgovoru sa ambasadorom Francuske u Srbiji Fransoa Gzavijeom Denijom.

Ukoliko JAT bude transformisan u saradnji sa privrednicima iz Srbije, ideja je da oni u novoformiranu aviokompaniju investiraju polovinu novca, a drugu polovinu bi obezbedila država Srbija, rekao je Mrkonjić i naveo da bi u novoj aviokompaniji bilo zaposleno 400 ljudi, a prioritetni zadatak novog menadžmenta bio bi da u tekućoj godini omogući pozitivno poslovanje.

"Preostali dugovi i oko 600 zaposlenih ili koliko već ljudi ostane na drugoj strani, to pitanje bi se rešavalo u okviru posebnog programa" kazao je Mrkonjić.

On je ocenio da bi, posle privatizacije, u naredne četiri do pet godina mogli biti nabavljeni novi, savremeni avioni.

Direktor JAT-a Vladimir Ognjenović podsetio je na sastanku da je saradnja sa kolegama iz "Er basa" veoma dobra, posebno posle potpisivanja Memoranduma o saradnji između JAT Tehnike i francuskog proizvođača letelica.

Siguran sam da ćemo, kad država izađe sa konačnim planom o modelu prestruktuiranja JAT-a, još aktivnije sarađivati sa francuskim kolegama iz "Er basa" . To će nam umnogome olakšati i već pominjani Memorandum između naših „tehnika, naravno pod uslovom da napravimo eventualni ugovor o strateškoj saranji, dodao je Ognjenović.

Francuski ambasador se zanimao za krajnji datum za promenu aviona u srpskoj aviokompaniji, na šta je Ognjenović odgovorio da se rokovi isporuke aviona u avio-industriji danas kreću između tri i četiri godine i da bi prve avione novoformirana kompanija morala u takvim uslovima da iznajmi na lizing, a do 2015. godine mogli bi da dobijemo nove avione iz „Er basa". To bi bile četiri letilice tipa 319 ili 320", kazao je Ognjenović.

Mrkonjić je, kako se navodi u saopštenju resornog ministarstva, zatražio od francuskog ambasadora da ta zemlja pomogne Srbiji da dobije status kandidata za članstvo u Evropsku uniju.

On se zahvalio Francuskoj za njenu pomoć i želju da Srbija postene regionalni lider u oblasti saobraćajne infrastrukture naglasio da je neophodno proširenje saradnje dve zemlje u oblasti saobraćaja.

Odgovarajući na pitanje francuskog ambasadora o planovima saradnje u nuklearnoj energetici Srbije i Rusije, Mrkonjić je rekao da korporacija "Rosatom" i Institut za nuklearnu nauku „Vinča" istražuju mogućnost da se Srbija uključi u projekat izgradnje nuklerane elektrane „Belene" u Bugarskoj.

Do sada ništa konkretno nije dogovoreno. Bugari nisu dostavili "podlogu". Stručnjaci Instituta „Vinča" i „Rosatoma" pravili su samo analizu i nisu doneli nikakvu odluku. Tu nema nikakve tajne, saopštio ministar Mrkonjić.

autor: AM izvor: Beta/Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
Biznis plus
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side