26.01.2013 Beograd

U Beogradu skuplje nego u Berlinu

U Beogradu skuplje nego u Berlinu
Sezonska sniženja garderobe se bliže kraju, a potrošači ni ove godine nisu videli velike razlike između rasprodaja i regularnih cena. Dok je u srpskim buticima sniženje najčešće 30 odsto, u Evropi se sada garderoba nudi po cenama nižim barem za 70 odsto.

 

Kod nas se teško mogu naći prave rasprodaje po ugledu na one evropske, gde se majice mogu pazariti za pet do najviše 15 evra, farmerke i suknje za 10 do 20, a sakoi i haljine do 30 evra. Zadnjeg dana sniženja u evropskim prestonicama spuštaju cene na tri, četiri evra za jedan artikal.

Kada se uporede cene iz autleta, razlika je još veća, pogotovo za kvalitetnu garderobu. U zemlji su markirane "krpice" i do pet puta skuplje nego u razvijenim zemljama Zapadne Evrope.

"Farmerke poznate svetske marke su oko Nove godine bile oko 19.000 dinara", kaže Beograđanka Ivana R.

"Pre nedelju dana su snižene simbolično, koštaju 16.000 dinara. Otišla sam u naš autlet u Inđiji i videla ih za 9.000 dinara, što mi je opet bilo preskupo. Isti par mi je drugarica pronašla u jednom autletu blizu Berlina. Kupila ih je za 30 evra", kaže ona.

Trgovci cene ne spuštaju ni kada robu ne mogu da prodaju. Sačekaju, pa je ponovo ponude na popustu sledeće sezone.

"Konkurencija je slaba kod nas, pa prodavci mogu da manipulišu sa lažnim rasprodajama", kaže Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača.

"Da postoje veliki lanci prodavnica, oni bi spustili cene, kupci bi otišli kod njih, pa bi ostali trgovci to morali da prate. Ovako, neki konstantno drže na vratima obaveštenje 'rasprodaja', a garderobu ne snize ni za pet odsto. To ni zakonski nije dozvoljeno, jer se obmanjuju potrošači", ocenjuje Bogosavljević.

Izlozi radnji izlepljeni su ovih dana reklamama o sniženju do 70 odsto, ali samo za probrane modele, koji su zaostali na vešalicama. Konfekcijskih brojeva koje nosi većina potrošača, odavno nema.

Na "velikom" sniženju pantalone su najčešće od 1.000 do 3.990 dinara, koliko su i košulje. Farmerke su posle sniženja uglavnom 1.490 do 4.490, a za jakne valja izdvojiti najčešće od 2.900 do 6.500 dinara. Najjeftinije haljine su 3.500 dinara, a džemperi mogu da se kupe i za 999.

Obuća

Za ženske čizme na sniženju sada valja izdvojiti od 1.990 pa do 7.500 dinara, mada ima i modela koji posle pojeftinjenja iznose 18.000 dinara. U "Ofisu" ženske čizme sada koštaju od 3.890 do 8.590 dinara. "Đak" čizme nudi po ceni od 2.000 do 12.600 dinara.

"Promet je slab, pa smo primorani da robu prodajemo jeftinije, samo da se oslobodimo zaliha", žale se u jednom beogradskom butiku koji prodaje obuću.

autor: VS izvor: Novosti/Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Krulj: Povećanje plata i penzija zavisi od dogovora sa MMF Krulj: Povećanje plata i penzija zavisi od dogovora sa MMF

    Ekonomski savetnik u Vladi Srbije Vladimir Krulj izjavio je danas da povećanje plata i penzija zavisi od dogovora sa Međunarodnim monetarnim fondom (MMF).

  • Od avgusta više osnovice penzijskog osiguranja 6,95 odsto Od avgusta više osnovice penzijskog osiguranja 6,95 odsto

    Za građane koji sami plaćaju doprinos za penzije od uplate za avgust ove godine važe nove osnovice osiguranja koje su u odnosu na prethodni period više za 6,95 odsto, saopštio je danas Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje.

  • Tabaković: Platni sistem Srbije siguran Tabaković: Platni sistem Srbije siguran

    Guverner Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković izjavila je sinoć da upad inspektora, uz pomoć kosovske policije, u prostorije Jugobanke u severnom delu Kosovske Mitrovice, ne može da se svrsta pod neki uobičajni operativni rizik sprečavanja ili zaustavljanja platnog prometa i da je platni sistem Srbije siguran.

  • Ljajić: Cena hleba ostaje ista Ljajić: Cena hleba ostaje ista

    Vlada Srbije je produžila Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna T-500, što znači da maksimalna cena ove vrste hleba ostaje 46 dinara, izjavio je danas Tanjugu potpredsednik vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.

Preporuke prijatelja
DUNAV BANER
NASLOVI
Biznis plus
Fonet web tv Tanjug
Carnex brending