Ipsos: Građani u regionu uz TV dva sata duže nego ranije
09.04.2020 Beograd

Ipsos: Građani u regionu uz TV dva sata duže nego ranije

Ipsos: Građani u regionu uz TV dva sata duže nego ranije Foto: pixabay.com
Tokom krize izazvane koronavirusom televizijski programi građani prate dva sata duže nego ranije, a značajno raste udeo interneta kao izvora informacija, pokazuje regionalno istraživanje Ipsosa.

 


Informisanje s televizijskih ekrana dominantno je među svim ispitanicima: od 82 odsto u Srbiji, do čak 91 odsto na Kosovu. Na skali između njih su Albanija (84 odsto), Crna Gora (86) i Severna Makedonija (87 odsto), pokazalo je istraživanje koje prenosi beogradski "Novi magazin".

Na dnevnom nivou u Srbiji je prosečno vreme gledanja TV programa poraslo za čitava dva sata u odnosu na raniji period. Uz TV-ekrane su različite generacije, iz različitih razloga, uključujući više slobodnog vremena ili školskih obaveza (nastava na daljinu).

Prema učestalosti praćenja programa u Srbiji nakon pojave COVID-19, prednjači javni servis RTS 1 (32 odsto ga najčešće prati), a slede TV Pink (23) i TV Prva (17), dok kablovska N1 ima devet odsto najčešće publike.

Kada je reč o internetu i štampi, prednjači Severna Makedonija sa 64 odsto, a na začelju je Albanija sa 33 odsto ispitanika koji se informišu iz tih izvora. Između su gotovo izjednačene Srbija (46) i Crna Gora (47 odsto), dok je Kosovo bliže Albaniji sa 62 odsto.

Čitanost štampe opada između ostalog i zbog ograničenja kretanja njenih konzumenata, a to su najčešće stariji od 65 godina.

U Srbiji grupacija između 18 i 29 godina preferira internet na štetu TV (82 prema 58 odsto), dok su stariji od 65 godina usmereni na televizijski program (92 naspram sedam odsto).

Najuravnoteženiji u izvoru informisanja su oni bliži srednjem dobu između 30 i 45 godina (internet 75, TV 72), dok naredna starosna grupacija, između 45 i 59 godina, daje prednost televiziji (88 odsto) u odnosu na internet (40 odsto).

"Podaci o veličini internet auditorijuma ukazuju na to da se on uvećao oko 30 odsto tokom kritičnog meseca marta, a da je poraslo i prosečno vreme provedeno uz ovaj mediji", navedeno je u istraživanju.

autor: SA izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
enovina
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side