27.03.2013 Vašington

Kako da pametno doručkujete

Kako da pametno doručkujete
Premalo proteina i vlakana, doručak lišen masti kao i premale porcije krivci su za to što se brzo ogladni nakon doručka, koji je čuvar vitkosti i zdravlja i pokretač metabolizma.

 

 

Za veliki broj ljudi doručak je šoljica kafe ali nutricionisti upozoravaju da je doručak jako važan za pokretanje metabolizma. Oni koji svaki dan doručkuju su vitkiji, ali i zdraviji, pokazuju brojne studije.

Kod izbora namirnica za doručak vodite računa o njihovoj hranjivoj vrednosti, ali i pravoj kombinaciji koja će pružiti telu sve potrebne nutrijente bez nepotrebnog gomilanja kalorija, piše Huffington Post.

Jedite hranu bogatu proteinima da biste duže bili siti

Mnogi ljudi za doručak jedu peciva ili hleb sa nekim namazom. Nutricionisti ističu da su proteini neizostavan deo svakog doručka, jer se vare znatno duže od ugljenohidrata, zbog čega i osećaj sitosti nakon doručka duže traje.

Dobar izbor su na primer kukuruzne pahuljice sa mlekom ili kuvana jaja.

Više vlakana za bolju probavu

Ako doručkujete namirnice koje sadrže velike količine šećera, on se brže vari pa ćete zbog toga i brže ogladneti. Vlakna su izuzetno važna za dugotrajan osećaj sitosti i bolju probavu, a svaki doručak treba da sadrži najmanje pet grama vlakana.

Integralno brašno, pšenične mekinje, orašasti plodovi kao i voće i povrće su namirnice sa velikim šprocentom zdravih vlakana.

Masti za sitost

Posni obrok lišen masnoća garantuje da ćete u roku od pola sata biti ponovo "gladni kao vuk". Punomasni jogurt, sir, tunjevina ili jaja bogata su zdravim masnoćama od kojih se nećete udebljati, a pružiće dugotrajan osećaj sitosti.

Mali obrok

Jabuka za doručak nije kompletan obrok, mada je bogata vlaknima, mineralima i vitaminima i ona je tek uvod u doručak.

Najbolje je da se jabuka pojede 15 minuta pre doručka kako bi otvorila apetit, a pravilo je da se doručak sastoji od minimum 500 kalorija, čime se sprečava kasnije prejedanje.

Doručkujte na vreme

Poanta doručka je pokretanja metabolizma, a pravilo je da ga treba pojesti u roku od sat vremena nakon ustajanja kako bi imao dobar efekt na organizam.

Jedete li doručak kada je vreme ručku, ne samo da usporavate metabolizam nego unosite i više kalorija, upozoravaju nutricionisti.

autor: AM izvor: 24sata.hr/Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Nedeljni horoskop
NASLOVI
Medija centar Tanjug
ddddd