27.03.2013 Vašington

Kako da pametno doručkujete

Kako da pametno doručkujete
Premalo proteina i vlakana, doručak lišen masti kao i premale porcije krivci su za to što se brzo ogladni nakon doručka, koji je čuvar vitkosti i zdravlja i pokretač metabolizma.

 

 

Za veliki broj ljudi doručak je šoljica kafe ali nutricionisti upozoravaju da je doručak jako važan za pokretanje metabolizma. Oni koji svaki dan doručkuju su vitkiji, ali i zdraviji, pokazuju brojne studije.

Kod izbora namirnica za doručak vodite računa o njihovoj hranjivoj vrednosti, ali i pravoj kombinaciji koja će pružiti telu sve potrebne nutrijente bez nepotrebnog gomilanja kalorija, piše Huffington Post.

Jedite hranu bogatu proteinima da biste duže bili siti

Mnogi ljudi za doručak jedu peciva ili hleb sa nekim namazom. Nutricionisti ističu da su proteini neizostavan deo svakog doručka, jer se vare znatno duže od ugljenohidrata, zbog čega i osećaj sitosti nakon doručka duže traje.

Dobar izbor su na primer kukuruzne pahuljice sa mlekom ili kuvana jaja.

Više vlakana za bolju probavu

Ako doručkujete namirnice koje sadrže velike količine šećera, on se brže vari pa ćete zbog toga i brže ogladneti. Vlakna su izuzetno važna za dugotrajan osećaj sitosti i bolju probavu, a svaki doručak treba da sadrži najmanje pet grama vlakana.

Integralno brašno, pšenične mekinje, orašasti plodovi kao i voće i povrće su namirnice sa velikim šprocentom zdravih vlakana.

Masti za sitost

Posni obrok lišen masnoća garantuje da ćete u roku od pola sata biti ponovo "gladni kao vuk". Punomasni jogurt, sir, tunjevina ili jaja bogata su zdravim masnoćama od kojih se nećete udebljati, a pružiće dugotrajan osećaj sitosti.

Mali obrok

Jabuka za doručak nije kompletan obrok, mada je bogata vlaknima, mineralima i vitaminima i ona je tek uvod u doručak.

Najbolje je da se jabuka pojede 15 minuta pre doručka kako bi otvorila apetit, a pravilo je da se doručak sastoji od minimum 500 kalorija, čime se sprečava kasnije prejedanje.

Doručkujte na vreme

Poanta doručka je pokretanja metabolizma, a pravilo je da ga treba pojesti u roku od sat vremena nakon ustajanja kako bi imao dobar efekt na organizam.

Jedete li doručak kada je vreme ručku, ne samo da usporavate metabolizam nego unosite i više kalorija, upozoravaju nutricionisti.

autor: AM izvor: 24sata.hr/Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Fizička neaktivnost košta svet 67,5 milijardi dolara Fizička neaktivnost košta svet 67,5 milijardi dolara

    Nedostatak fizičke ativnosti svetsku ekonomiju godišnje košta 67,5 milijardi dolara, pokazala je međunarodna studija sprovedena na milion ljudi, koja je prezentovana u Londonu.

  • Zdrave navike za top formu Zdrave navike za top formu

    Ukoliko vaš sin ili ćerka imaju problem sa viškom kilograma, pomozite im da ovog leta smršaju. Svakog dana se šetajte sa njima, vozite zajedno bicikl, preskačite konopac, uvedite im redovne i zdrave obroke

  • Nišvil je turistički potencijal Nišvil je turistički potencijal

    Nedostatak finansija i neprepoznavanje kulturnog i turističkog potencija najveći su problem s kojim se suočava niški džez festival Nišvil, koji počinje 11. avgusta.

  • Ovo je osam najčešćih uzroka smrti Ovo je osam najčešćih uzroka smrti

    Statistički, više ljudi umre zbog pada s kreveta nego zbog pada sa zgrade, a retke nesreće i nisu baš takva retkost, jer su mnogi ljudi žrtve sopstvene nepažnje

  • Sat šetnje popravlja štetu od dugog sedenja Sat šetnje popravlja štetu od dugog sedenja

    Konstantno višečasovno sedenje opasnije je po zdravlje od gojaznosti ili pušenja, ali štetu može da popravi šetnja ili umerena fizička aktivnost od 60 do 75 minuta dnevno, ;saopštili su danas norveški naučnici u novoj studiji.

  • Negativne posledice izuzetno visokog IQ Negativne posledice izuzetno visokog IQ

    Ljudi često misle da bi njihov život bio mnogo bolji, lakši, srećniji i ispunjeniji kada bi imali malo viši koeficijent inteligencije. To upošte nije tako i postoji mnogo razloga zašto je to tako od prevelikih očekivanja koja ljudi imaju od vas do toga da vas ne gledaju kao šaljivdžiju.

  • Nakon tri decenije rođena beba majmuna iz vrste Diana Nakon tri decenije rođena beba majmuna iz vrste Diana

    Prvi put nakon gotovo tri decenije u zološkom vrtu Tvajkros u Midlandsu rođena je retka vrsta majmuna Diana, a u čitavoj Britaniji proširenje porodice ovih životinja desilo se nakon pet godina.

  • U olupini broda u Baltičkom moru pronađen 340 godina star sir U olupini broda u Baltičkom moru pronađen 340 godina star sir

    Ronioci koji istražuju olupinu ratnog broda "Kronan" koji je potopljen 1676. godine u Batičkom moru pronašli su, kako veruju, 340 godina star sir.

  • Prirodni fenomeni: Osam zanimljivosti o pećinama Prirodni fenomeni: Osam zanimljivosti o pećinama

    Ove neverovatne prirodne pojave oblikovane su naslagama gipsa, soli, magmatskih stena, kreča pa čak i leda.

  • Kuca li i muškarcima biološki sat Kuca li i muškarcima biološki sat

    Da ženama kuca biološki sat, znaju i vrapci na grani. Ali, izgleda da ovaj časovnik nije tako blagonaklon ni prema pripadnicima jačeg pola.

  • Austrija: Više troše na erotske artikle nego na usavršavanje Austrija: Više troše na erotske artikle nego na usavršavanje

    Studija o izdacima austrijskih domaćinstava pokazala je zanimljive podatke, među kojima i činjenicu da Austrijanci više novca troše na erotske artikle nego na stručno usavršavanje.

  • Sirovom hranom do vitke linije Sirovom hranom do vitke linije

    Mnogi na putu do vitke linije broje kalorije misleći da će na taj način smršati, ali greše. Nisu sve kalorije iste, ističu nutricionisti dodajući da nije svejedno da li 500 kalorija konzumiramo iz čokolade i brze hrane ili žitarica.

Preporuke prijatelja
vlajic astro
Nedeljni horoskop
NASLOVI
Medija centar Tanjug
Android NM