27.03.2013 Vašington

Kako da pametno doručkujete

Kako da pametno doručkujete
Premalo proteina i vlakana, doručak lišen masti kao i premale porcije krivci su za to što se brzo ogladni nakon doručka, koji je čuvar vitkosti i zdravlja i pokretač metabolizma.

 

 

Za veliki broj ljudi doručak je šoljica kafe ali nutricionisti upozoravaju da je doručak jako važan za pokretanje metabolizma. Oni koji svaki dan doručkuju su vitkiji, ali i zdraviji, pokazuju brojne studije.

Kod izbora namirnica za doručak vodite računa o njihovoj hranjivoj vrednosti, ali i pravoj kombinaciji koja će pružiti telu sve potrebne nutrijente bez nepotrebnog gomilanja kalorija, piše Huffington Post.

Jedite hranu bogatu proteinima da biste duže bili siti

Mnogi ljudi za doručak jedu peciva ili hleb sa nekim namazom. Nutricionisti ističu da su proteini neizostavan deo svakog doručka, jer se vare znatno duže od ugljenohidrata, zbog čega i osećaj sitosti nakon doručka duže traje.

Dobar izbor su na primer kukuruzne pahuljice sa mlekom ili kuvana jaja.

Više vlakana za bolju probavu

Ako doručkujete namirnice koje sadrže velike količine šećera, on se brže vari pa ćete zbog toga i brže ogladneti. Vlakna su izuzetno važna za dugotrajan osećaj sitosti i bolju probavu, a svaki doručak treba da sadrži najmanje pet grama vlakana.

Integralno brašno, pšenične mekinje, orašasti plodovi kao i voće i povrće su namirnice sa velikim šprocentom zdravih vlakana.

Masti za sitost

Posni obrok lišen masnoća garantuje da ćete u roku od pola sata biti ponovo "gladni kao vuk". Punomasni jogurt, sir, tunjevina ili jaja bogata su zdravim masnoćama od kojih se nećete udebljati, a pružiće dugotrajan osećaj sitosti.

Mali obrok

Jabuka za doručak nije kompletan obrok, mada je bogata vlaknima, mineralima i vitaminima i ona je tek uvod u doručak.

Najbolje je da se jabuka pojede 15 minuta pre doručka kako bi otvorila apetit, a pravilo je da se doručak sastoji od minimum 500 kalorija, čime se sprečava kasnije prejedanje.

Doručkujte na vreme

Poanta doručka je pokretanja metabolizma, a pravilo je da ga treba pojesti u roku od sat vremena nakon ustajanja kako bi imao dobar efekt na organizam.

Jedete li doručak kada je vreme ručku, ne samo da usporavate metabolizam nego unosite i više kalorija, upozoravaju nutricionisti.

autor: AM izvor: 24sata.hr/Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Paralizovani čovek pokreće ruku pomoću misli (VIDEO) Paralizovani čovek pokreće ruku pomoću misli (VIDEO)

    Čovek koji je paralizovan posle saobraćajne nestreće ponovo može da pokreće ruku zahvaljujući električnom implantu ugrađenom u mozak i senzorima u ruci koji primaju signale iz mozga, preneo je danas britanski list Gardijan (Guardian).

  • Počinje akcija čišćenja smeća na Mont Everestu Počinje akcija čišćenja smeća na Mont Everestu

    Planinari koji pokušavaju da osvoje planinski vrh Mont Everest sakupljaće zaostalo smeće tokom prolećne planinarske sezone, saopštili su organizatori ekspedicija.

  • Alek Boldvin zapanjen popularnošću imitacije Donalda Trampa Alek Boldvin zapanjen popularnošću imitacije Donalda Trampa

    Poznati glumac Alek Boldvin rekao je da je "zapanjen" popularnošću njegove imitacije američkog predsednika Donalda Trampa u emisiji "Saterdej najt lajv" (SNL).

  • Džoni Roten: Svetu bio potreban udarac u zadnjicu Džoni Roten: Svetu bio potreban udarac u zadnjicu

    Član čuvenog britanskog pank benda "Seks pistols" Džoni Roten, poznat po tome što nema dlake na jeziku, ocenio je danas da se ceo svet iznenadio Bregzitom ili izborom Donalda Trampa ali je to sve bio "predvidljvi udarac u zadnjicu".

  • SAD: Vratio biblioteci knjigu uzetu 1982, plus 200 dolara SAD: Vratio biblioteci knjigu uzetu 1982, plus 200 dolara

    Čovek koji je ukrao knjigu iz biblioteke iz američke države Montane 1982, vratio je pošto je pročitao najmanje 25 puta, restaurirao i dobio potpis od autora.

  • Obračun sa viškom kilograma na pravi način Obračun sa viškom kilograma na pravi način

    Ženama se uglavnom višak kilograma "lepi" oko stomaka ili nogu.

  • Štrumfeta izbrisana sa postera u izraelskom pobožnom gradu Štrumfeta izbrisana sa postera u izraelskom pobožnom gradu

    Koketna Štrumfeta, jedini ženski lik u dečjoj animiranoj komediji, izbrisana je sa postera u ultraortodoksnom gradu Bnei Braku kraj Tel Aviva, zbog propisa kojim se zabranjuje isticanje postera sa fotografijama žena jer bi mogli da "povrede osećanja stanovnika".

  • Produžite život za sedam godina Produžite život za sedam godina

    Biti optimističan, naročito u srednjoj dobi, dokazano produžuje život za najmanje sedam i po godina, bez obzira na godine, pol, socioekonomski status i fizičko zdravlje, dakle važi i za pušače, pokazala je velika američka studija Univerziteta Yale. Želite li živeti duže svakodnevno praktikujte ova četiri optimistična načina ponašanja.

  • Zašto su nam štenci toliko slatki? Zašto su nam štenci toliko slatki?

    Skoro svi ćemo se složiti da su svi štenci, bez obzira na rasu, jednostavno neodoljivi. Zašto? Šta se dešava u našem mozgu što nas tera da se raspilavimo kad vidimo štene?

  • Kad smo počeli da koristimo letnje računanje vremena? Kad smo počeli da koristimo letnje računanje vremena?

    Nakon jedva dočekanog proleća, ovog vikenda nas očekuje pomeranje satova unapred. Koja zemlja u svetu je prva zakonski uvela pomeranje časovnika, a kad je kod nas zaživela ova praksa, saznajte u nastavku teksta...

  • Ljubazni su opušteniji Ljubazni su opušteniji

    Još jedna stavka u kojoj su ljudi skloni da se precenjuju je ljubaznost. Istraživanje psihologa sa Goldsmit univerziteta u Londonu pokazalo je da čak 98 odsto ljudi svrstava sebe u najljubaznijih 50 procenata populacije.

  • Vežbe za prava leđa Vežbe za prava leđa

    Pravilno držanje tela osnovni je preduslov da se izbegnu pogrbljenost, nespretan hod, ukočenost tela, a u kasnijem životnom dobu ozbiljna degenerativna oboljenja koštano-zglobnog sistema, najviše kičme. To ćete postići ukoliko redovno praktikujete sledeće vežbe:

Preporuke prijatelja
NASLOVI
Martovski festival
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta AMSS Side Sajam