02.01.2018 Beograd

VideoNovi magazin u poseti porodici Tomić–Rauški: Sve je bajka

Novi magazin u poseti porodici Tomić–Rauški: Sve je bajka
Kroz sve što radim uspeo sam da provučem ono što najviše volim, a to je moja porodica. Kroz svoje crtaće, svoje radove i kao dizajner, animator i kompozitor, multimedijalni umetnik, spojio sam ono što volim da radim sa onim što mi je najdraže, kaže za Novi magazin Nikola Tomić, poznat kao Nykk Deetronic ili, još zvučnije, “srpski kralja Jutjuba”

Zabeležila: Nadežda Gaće

 

Praviti bajke je zabavno, inspirativno i – porodično!

Tako kaže Nikola Tomić, u virtuelnom svetu poznat kao Nykk Deetronic, autor video-bajki sa milionskim tiražem, odnosno pregledima na ličnom Jutjub kanalu. Pre priče o nesumnjivom autorskom i poslovnom uspehu ovog mladog čoveka, pitanje – zašto porodično?

“Kroz sve što radim uspeo sam da provučem ono što najviše volim, a to je moja porodica. Kroz svoje crtaće, svoje radove i kao dizajner, animator i kompozitor, multimedijalni umetnik, spojio sam ono što volim da radim sa onim što mi je najdraže”, kaže Nikola Tomić za Novi magazin.

Petogodišnji sin Maksim najveća je inspiracija, tu su kuca i naravno supruga Jelena Rauški, koja ponekad koriguje moderne bajke koje izlaze iz kućnog studija. Ali, sve je počelo rođenjem Maksima, koji, kao i svako dete, roditeljima pokaže ovo što im je ranije bilo nevidljivo, sve postaje drugačije i iskrenije, svet se “rašareni”. Svakodnevni događaji postaju inspiracija za bajke, od pelena i kupanja do odrastanja, sve se može pretočiti u bajku i animirati. Nikola je praktično kućne video-snimke domaće zabave pretvorio u animaciju, Maksimovo pevušenje uz bebi-tv iskoristio je, komponovao i kreirao kao modernu bajku: “Svoju porodicu sam pretočio u animirani svet.”

Maksimu, dodaje, još nije jasno šta se dešava, posebno ako ga u tržnom centru neko prepozna, pa obavezno pita ”kako me ovaj čika zna”. Malo se ljuti na popularnost koju je stekao bukvalno od rođenja. A koliko je poznat najbolje govori podatak o 140 miliona pregleda jednog videa na Tomićevom Jutjub kanalu: “To je meni sumanuto! Da sam planirao ovo da radim, verovatno ne bih uspeo”.

U Nikolinim bajkama ne obitavaju izmišljena bića već pravi ljudi, baka Rajka sa sarmom, deka Mile ima farmu, sve je realno. Nova godina, boginje. Ipak, da bi bajka postala interesantna milionima mora imati dodatni element, neki mali šok, “talasanje” da bi se privukla pažnja dece. Prva publika je, naravno, sam Maksim: “Njemu pričam, njega ljuljuškam, pevam. I ja i žena. Nemam baš neki glas glumca, pa kada nešto ne mogu sam da izvedem iznajmim glumce, nekada tekstopisca. A i Jelena ponekad kaže: ‘Ne, to ne može tako!’ I na kraju ispadne nešto između.”

Porodica Tomić–Rauški živi od sveta bajki, ali da bi to uspelo potrebni su kreativnost i snalažljivost. I umeće korišćenja bogatog virtualnog sveta: “Svaki problem sam rešio preko Gugla.”

Potpuno bajkovito zvuči kad neko kaže da živi od bajke, ali u ovom slučaju to je tačno. Preko Tomićevog Jutjuba reklamirale su se i neke velike kompanije, mnogi su zainteresovani za saradnju: “Neko hoće da štampa bajke, neko bi da ih stavi na čaše, odeću, obuću. Sada je pravo vreme da brend postane prepoznatljiv u svetu. Ne treba ništa posebno, mama, tata, beba, ljubav, kuca i auto”, opet kaže Tomić.

Jutjub kanal je, zapravo, počeo kao Tomićev portfolio, zahvaljujući kojem je prestao prijatelje da “prepada” svojim ostvarenjima. Radio je u 18 firmi i u svakoj ponešto naučio, danas može sve sam sem – ženskog glasa. Ostvario je životni san da hobi i preokupaciju – rad na kompjuteru i crtaće – pretoči u javu. Od koje može da živi. Pristojno, iako ga prati fama da je kao “srpski Jutjub kralj” zaradio milione: “Da je tako, bio bih na Havajima, a ne kupovao kola na kredit”.

Jelena pak odbacuje “sumnju” da je baš ona ključ uspeha, naravno uz inspiraciju Maksima. Ipak, ostavlja mogućnost da kao defektološkinja za decu stalno osluškuje mališane i dobro ih čuje. Za bajku je, kaže, najvažnija jednostavnost, bez agresije, pitka priča o stvarima koje se deci svakodnevno dešavaju. Obična kućna dinamika i spontanost. “Dobar ton, toplina i nasmejano lice najviše privlače decu”. Vrlo ilustrativna kao inspiracija je anegdota sa malim Maksimom koji ne voli da ide kod lekara, pa kad ga je svojevremeno više dana bolela noga, odlučio je da pomoć potraži kod – majstora. Kad može autić da sredi, može i njegovu nogu.

No, nije sve bezazleno, prvi napad na svoj kanal imao je 2015, pa kasnije još jedan, sad se bori da ga zaštiti. Nervira se kad priča o tome, pravi paralelu sa hijenom koja hoće da pojede plen, a “bitno je da svoj rad pokažeš i zaslužiš.”

Jutjub u SAD, objašnjava, strankama u sporu daje četiri sedmice da dokažu šta je čije vlasništvo. Treba li naglašavati, u ovom slučaju intelektualno, ali ne samo intelektualno. U Srbiji saga Tomić&napadači traje već sedam meseci. I trajaće jer je, kako kaže, jedan od 200 predmeta dnevno. Stvar komplikuje i činjenica da su ga napali bivši partneri: “Pre dve godine mi ne bi palo pamet da se ovo može desiti”, kaže i dodaje da je prvi u svetu koji ima 30 prijava navodno lažnih klipova, koji nisu lažni već njegova čista kreacija.

 

Pilići i Maksimove avanture

Posle komponovanja pesama za dečiju igricu “Pilići”, nastavio je sa “Mama voli Bebu”, “Ide Zmija”, “Njam Njam”, “Tumbe Tulumbe”, “Kad si srećan”... Poslednja epizoda na Jutjubu, dodaje Nikola, samo za desetak dana sakupila je skoro milion i po pregleda, trejler za “Tumbe tulumbe” imao je više od milion i po pregleda: “Upravo sam pregledao – kanal mi je prvi u Austriji”.

Sve Maksimove avanture mogu se naći --->>> OVDE.

 

 

Pogledajte prilog ---->>>

Play

izvor: Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
credi agricole
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side Zemunske kapije bmw