08.11.2018 Frankfurt

U Nemačkoj automobili sa starim dizel-motorima zabranjeni i u Kelnu i Bonu

U Nemačkoj automobili sa starim dizel-motorima zabranjeni i u Kelnu i Bonu Foto: Pixabay
Nemačko pravosuđe je danas primoralo još dva grada - Keln i Bon, da iz svojih centara proteraju stara dizel vozila od aprila iduće, 2019. godine, dok se sporo ostvaruje obećanje vlada da će očistiti vazduh.

Keln i Bon se pridružuju Štutgartu, Frankfurtu i Berlinu na listi gradova primoranih da zabrane stare automobile na najzagađenijim ulicama, na zahtev udruženja za zaštitu životne sredine.

Hamburg je sam proletos proglasio da proteruje stare dizel-motore iz dva dela centra grada.

U Kelnu, ceo centar je pod zabranom, dok Bon mora protera starije dizele iz dva veoma zagađene ulice po presudi lokalnog upravnog suda, protiv koje je regionalna vlada najavila žalbu.

Pokušavajući da izbegne takva ska ograničenja, vlada pregovara već nekoliko meseci s proizvođačima o prilagođavanju najstarijih dizel-automobila standardima, dok su se adaptacije softvera tih automobila, mada jeftinije, pokazale kao nedovoljne.

"Dizel plan", predstavljen početkom oktobra, predviđa "premije za razmenu" starih automobila i prilagođavanje vozila novim tehničkim standardima, na primer dodavanjem filtera za čestice. Međutim, vlada se bori s proizvođačima da oni plati za tu tehničku nadogradnju.

Uprkos svojoj nespremnosti, "Folksvagen" i "Dajmler" su prihvatili da to podrže s po 3.000 evra po vozilu učešća u ukupnom trošku prepravke, ali samo vozila u malom broju naročito zagađenih gradova, izjavio je ministar saobraćaja Andres Šojer, posle još jednog, današnjeg sastanka s proizvođačima o tome.

BMW i dalje odbija da finansijski doprinese tim prepravkama pre 2020. godine.

Svi proizvođači smatraju da će "premije za razmenu" starih za nova vozila efikasnije očistiti vazduh, dok je ministar Šojer upozorio da su tehnička rešenja za prilagođavanje starih vozila "neće, nažalost, biti brzo dostupna na tržištu".

"To se ne odnosi na skoro 70 odsto tržišta", uključujući i strane proizvođače, rekao je Ferdinand Dudenhofer, ekspert Centra za istraživanje automobila (CAR) u Duisburgu kritikujući "amaterizam" i "neuspeh" vlade Nemačke u rešavanju problema dizela.

Nekoliko dana pre nedavnih regionalnih izbora u Hesenu, Vlada se žestoko protivila nepopularnoj "zabrani vožnje" i najavila da će zakonom "svuda sprečiti" uvođenje zabrana uz pomoć suda. Taktika je da se u slučaju "blagog" prekoračenja standarda zagađenja, zabrana opiše kao "nesrazmerna".

Ali, ta inicijativa koju su kritikovali opozicija, udruženja za zaštitu životne sredine i pravnici, u sredu je odložena "do daljeg", dok se koalicija vladajućih konzervativaca i socijaldemokrata bori da se dogovori o toj temi.

Evropske standarde ograničenja emisije azotnih dioksida, ili 40 mikrograma NO2 po kubnom metru, prošle godine je premašilo 65 nemačkih gradova. Taj gas je povezan s respiratornim i kardiovaskularnim bolestima, kaže Agencija Nemačke za životnu sredinu.

autor: AP izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Budimo Pametni
NASLOVI
Zlatiborac
Belex2018
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side