16.03.2019 Beograd

Ustanite na svakih 10 minuta

Ustanite na svakih 10 minuta Foto: Pixabay.com
Sedite na poslu, kod kuće, u autu, na kafi sa prijateljima... Da li ste se zapitali koliko sati provodite u sedećem položaju i koliko je to štetno?

Takozvani kancelarijski sindrom iz dana u dan tiho uzima danak, a specijalista ortopedske hirurgije i profesor fizičke kulture dr Duško Spasovski naglašava da posledice dugog sedenja možemo da sprečimo ili ublažimo tako što ćemo naterati sebe da češće ustajemo na radnom mestu.

- Iskoristite svaku priliku da napravite nekoliko koraka, a idelno bi bilo da to činite na 10-12 minuta, makar na tri-četiri sekunde - kaže, za "Novosti", dr Spasovski. - Recimo, namestite štampač na nekoliko koraka od vas i budite udaljeni od vrata bar tri metra kako biste naterali sebe da prekinete sedenje.

Posle 12 minuta mogu se registrovati prve male posledice dugotrajnog sedenja. Najviše strada balans mišića oko zgloba kuka, a bolne tegobe se javljaju u donjem delu leđa. Zabluda je da je to posledica pritiska pršljenova ili nešto slično.

Protiv problema koji mogu biti prouzrokovani sedećim položajem, dr Spasovski preporučuje sportove u kojima se postiže rotacija trupa, kao što su veslanje, tenis, stoni tenis, plivanje i fitnes.

autor: VV izvor: Novosti
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side