27.10.2018 Beograd

Više od 300 beogradskih biciklista zahtevalo stazu umesto parkirališta

Više od 300 beogradskih biciklista zahtevalo stazu umesto parkirališta Foto: Beta / AP
Više od 300 beogradskih biciklista večeras je vožnjom od Kalemegdana do Vukovog spomenika, u oba smera, ponovo zahtevalo da se ulicama na tom važnom pravcu izgrade ranije obećane trake za bicikl kao prevozno sredstvo.

Vozači motornih vozila su uglavnom poštovali kolonu biciklista koju je predvodio motocikl saobraćajne policije, a neki su ih, kao i pešaci, pozdravljali i fotografisali.

Nekolicinu vozača automobila koji su pokušali da preseku kolonu, zaustavili su redari Udruženja građana "Ulice za bicikliste", javio je novinar agencija Beta, učesnik vožnje.

"Ulice za bicikliste" su, uz obezbeđenje saobraćajne policije, pod parolom "Za dorćolski biciklistički koridor" priredile redovnu mesečnu vožnju, 91. "Kritičnu masu", ovog puta dugačku 11 kilometara, delom ulicama na tom pravcu koje će uskoro biti rekonstruisane.

U okviru programa "Mreža zelenih gradova" Evropska banka za obnovu i razvoj planira da Gradu Beogradu da kredit od 20 miliona evra za projekat "Zeleni bulevar", za obnovu ulica koje se nadovezuju jedna na drugu: Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta i Kraljice Marije.

Iako su gradske vlasti tvrdile da će tokom rekonstrukcije biti uvedene jednosmerne biciklističke staze duž obe strane tih ulica, od toga se odustalo uz tvrdnju da "nema mesta", mada je prvobitan plan pokazivao da ga ima, ali Grad sada hoće da očuva što više od oko 500 parking-mesta na trotoarima.

Prvi cilj projekta koji finansira EBRD je međutim unapređenje tramvajskih koloseka i elektro-mreže, davanje prednosti tramvaju uvođenjem naprednog signalnog sistema, a drugi je "rehabilitacija" i "širenje ulica... radi boljeg i bezbednijeg protoka saobraćaja".

Sa sastanaka predstavnika Udruženja "Ulice za bicikliste" i gradskih vlasti proizašlo je, ipak, da je uprkos tako obrazloženom planu prioritet povećavanje prostora za saobraćaj automobila, uz očuvanje parking-mesta.

Uz to, automobili će posle rekonstrukcije legalno moći da idu čak i tramvajskim šinama, što obesmišljava prvi cilj projekta - brži, neometan saobraćaj tramvaja, naglasilo je Udruženje.

"Ulice za bicikliste" ukazuju i na odluku Skupštine grada da u glavne ulice koje će se rekonstruisati, budu obavezno uvedene bezbedne biciklističke rute.

Ruta od Vukovog spomenika do Zoološkog vrta koju je večeras zahtevalo više od 300 građana koji bicikl uglavnom koriste kao prevozno sredstvo, povezala bi opštine Zvezdara i Palilula s Kalemegdanom, odnosno s početkom biciklističke staze uz Dunav i dalje uz Savu, kao i ka Novom Beogradu i Zemunu.

"Kritična masa" je, kao i svake poslednje subote u mesecu, i danas krenula s Trga Republike u 17 sati.

autor: AP izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side