17.07.2017 Sarajevo

Regulator kaznio RTRS zbog favorizovanja Dodika i SNSD-a

Regulator kaznio RTRS zbog favorizovanja Dodika i SNSD-a Foto: pixabay
Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) kaznila je Radio-televiziju Republike Srpske (RTRS) novčanom kaznom od 29.000 konvertibilnih maraka (oko 14.900 evra) zbog kršenja Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, odnosno zbog favorizovanja jedne političke opcije u informativnim emisijama.

Takva odluka je, kako je saopšteno, doneta pošto je ta regultorna gencija po službenoj dužnosti izvršila monitoring centralnih informativnih emisija RTRS-a - "Dnevnik 2", "Pečat", "Aspekt" i "Aktuelno", emitovanih u periodu od 15. oktobra do 31. decembra 2016. godine.

Kako stoji u objašnjenju odluke, utvrđeno je da 78 analiziranih izdanja "Dnevnika" počinje s informacijom fokusiranom na mišljenje ili aktivnosti Milorada Dodika ili prenošenjem njegove izjave u bilo kojem svojstvu - predsednik RS ili predsednika SNSD-a, kao prenošenjem mišljenja njegove stranke Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) u vlasti RS, bez ikakvog kritičkog osvrta.

"Utvrđeno je da je RTRS kroz informativni program kontinuirano tendenciozno promovisao interese jednog političkog subjekta, kroz selektivan pristup izveštavanju, konstantno tretiranje favorizovanih pojedinaca ili subjekata u pozitivnom kontekstu, što je uzrokovalo da kroz niz emitovanja programskih sadržaja prevlada jedno mišljenje ili stanovište kada se radi o svim političkim, privrednim ili drugim temama od javnog interesa", navodi se u objašnjenju.

Navedeno je i da RTRS koristi termin "takozvani" kada izveštava o Savezu za promene, čime se minimizira koalicija opozicionog bloka stranaka i time utiče na sud javnosti.

RAK je u decembru prošle godine primio prigovor Srpske demokratske stranke (SDS) na informativne emisije RTRS-a, "Dnevnik 2", koji se odnosio na pristrasno izveštavanje i iznošenje neistinitih informacija protiv čelnika SDS-a i Saveza za promene.

Regulatorna agencija je kaznila i banjalučku Alternativnu televiziju (ATV) sa 14.000 koonvertibilnih maraka (oko 7.000 hiljada evra) i sarajevsku Hajat TV sa 8.000 maraka (oko 4.000 evra) jer su više puta prekoračili dozvoljeni limit u trajanju oglašavanja, koje za komercijalne stanice iznosi najviše 12 minuta po satu.

autor: JU izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Preporuke prijatelja
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta AMSS side Zemunske kapije