Intervju Predrag Kurčubić: Problem sa poverenjem u istraživanja je neutemepeljen
26.07.2017 Beograd

VideoIntervju Predrag Kurčubić: Problem sa poverenjem u istraživanja je neutemepeljen

Intervju Predrag Kurčubić: Problem sa poverenjem u istraživanja je neutemepeljen Foto: Zoran Raš
Direktor Ipsos Stratedžik marketing Srbija Predrag Kurčubić se posle dve godine, takođe direktorskog rada u Londonu u Ipsos Moriju, vratio u Beograd.

U vreme kad dokazani mladi ljudi na raznim poljima odlaze iz Srbije i na manje plaćena radna mesta, kao logično se nameće pitanje, prvo, u čemu je razlika između Beograda i Londona za mladog čoveka, a u čemu za menadžera u uglednoj istraživačkoj agenciji.

“Pre svega razlika je u tržištu, tržište istraživanja u Engleskoj je mnogo veće, čini mi se da sve kompanije, bilo privatne bilo uslovno rečeno državne, javne firme, troše mnogo više novca na istraživanja i nijedna važna poslovna odluka ili odluka koja pogađa građane, ako su javne ustanove u pitanju, ne donosi se bez istraživanja. Tamo nema gledanja u dlan, sve je zasnovano na podacima i firme izdvajaju značajnu količinu novca da do tih informacija dođu”, kaže Kurčubić za Novi magazin. “Drugo, Ipsos mori je ogromna kompanija, ima više od hiljadu zaposlenih i stoga je organizacija posla na višem nivou. Tamo se sve zna, dobro je planirano, jasno su postavljenje procedure i poštuju se. U suprotnom biznis ne bi mogao da funkcioniše. Mislim da je to pitanje tržišta, ne samo naše firme.”

 

*Kako je vaš radni dan izgledao u Engleskoj?

Vrlo predvidivo, nije bilo mnogo iznenađenja, nivo stresa je bio niži, ali sa druge strane to znači da je bilo manje izazova.

 

*Ovde nema predvidivosti, da li je to moguće ovde primeniti?

Nema predvidivosti u Srbiji, pa je i moj najveći strah kad sam se vraćao bio je kako ću se prilagoditi. Ali, to nije problem Ipsosa, to je pitanje tržišta, u šta sam se uverio kad sam razgovarao s kolegama iz drugih zemalja; kolege iz Turske imaju sličnu radnu kulturu, dugačko radno vreme, manje predvidivosti, za razliku od kolega u Skandinaviji.

Ovde je tržište mnogo dinamičnije nego na zapadu, morate da se prilagođavate klijentima iz dana u dan, teže je planiranje na duži rok. Naravno, u Ipsosu ćemo se truditi da to promenimo, da primenimo to što postoji i radi u Engleskoj, ali moramo da menjamo i navike klijenata, naših partnera, a to su dugački procesi.

 

*Šta je bio vaš izazov da se vratite?

Dve su ključne stvari koje su me naterale makar da razmišljam, a posle da donesem odluku o povratku. Prvi, osnovni, moj privatni život nije bio na nivou koji je postojao dok sam živeo u Beogradu. Svi moji prijatelji, porodica, svi su ovde, a kad odete u tridesetim godinama u inostranstvo sve ide malo sporije jer su vaši vršnjaci već osnovali porodice, vode nekakav drugačiji život. To mi nije odgovaralo dok sam živeo u Londonu.

Onda je stigla ponuda da se vratim i preuzmem ulogu direktora ovde, što je meni bio vrlo, vrlo zanimljivo, budući da imam specifičan, hajde da kažem, emotivan odnos prema firmi; tu sam počeo, praktično proveo čitavu karijeru, svih deset godina, najpre u Stratedžik marketingu, potom u Ipsosu. Tu sam gotovo naučio posao, tu sam upoznao praktično sve ljude s kojima i danas radim, tako da je to bio izazov kojem nisam mogao da odolim. Kada na to dodam pomenuti odnos prema kompaniji, dileme nije bilo.

 

*U Srbiji se istraživanjima nekako ne veruje preterano. Zašto?

Postoji ozbiljan problem s poverenjem u istraživanja koji je, meni se čini, vrlo neutemeljen. Za politička istraživanja koja su najčešće prisutna u medijima odgovorno tvrdim da su mnogo preciznija nego istraživanja koja imate, na primer, u Engleskoj. Čak i ako pogledate Ameriku i druge velike države, videćete da su istraživanja grešila ili nisu dobro tumačena; kod nas ako objektivno pogledate brojke, videćete koliko su mala odstupanja anketa od rezultata izbora. Sa druge strane, tamo postoji mnogo veće poverenje u rezultate istraživanja, diskusije se vode na argumentovanoj osnovi, uključeni su i novinari i poslanici, profesori univerziteta, stručna javnost, političari i vodi se ozbiljna polemika. Ovde se diskusije manje-više svode na to ko za koga radi, nema utemeljene diskusije i u tom smislu kod nas istraživanja imaju nezahvalan položaj, a realno su vrlo precizna.

 

*Kažete da ćete pokušati da promenite nešto u firmi ovde kao direktor. Kome ćete se prvo obraćati?

Prva stvar je da podstaknemo ljude da preuzmu odgovornost i u skladu s tim da preuzmu više inicijative. Moja je ideja da svako bude odgovoran za svoj deo posla, od osobe koja je niže u hijerarhiji do onog ko vodi veliki deo biznisa, svako treba da bude odgovoran za svoj deo posla, ali i da ima inicijativu. To podrazumeva da će dobiti slobodu da menja stvari, unosi određene inovacije, pokuša da unapredi svoj deo biznisa.

Druga važna stvar je da probamo da uvedemo određene procedure rada; ako pogledate konkurenciju, mislim da smo mi dosada najviše uradili, ali postoji još prostora da se to unapredi. Treća stvar je da ozbiljno krenemo sa inovacijama, postoji mnogo znanja u ostalim Ipsos-zemljama, mnogo metodologija koje kod nas, kao i sve, stižu malo kasnije, sve se prvo dešava na zapadu, pa dolazi na istok. Mi smo sve to od njih naučili, sad je samo pitanje implementacije, moramo da predstavimo sve dobre strane novih istraživačkih alata svojim klijentima i počnemo da ih koristimo u praksi. Verujem da to neće biti mnogo teško jer je naš tim ovde talentovan, imamo čitav niz mladih ljudi koji vuku napred, koji su najotvoreniji za promene, koji su spremniji da preuzmu inicijativu, načine prvi korak, nauče nešto novo i upotrebe to u svakodnevnom radu.

Ako uzmemo u obzir našu aktuelnu strukturu, da imamo dobru kombinaciju iskusnih ljudi u vrhu i mladih ljudi koji sada već aktivno učestvuju u kreiranju biznisa, mislim da imamo dobru perspektivu.

 

*Nekoliko puta ste rekli mladi; zaista verujete u njih, ne samo zbog toga što i vi imate samo 33 godine?

Apsolutno verujem, samo mislim da ljudima treba dati priliku, određenu slobodu i podržati ih, to je veoma važno. Kad dođu sa fakulteta nemaju sva znanja potrebna da odmah rade posao, ali vrlo brzo nauče ukoliko imaju adekvatnu podršku. Mi smo rešeni da tim mladim ljudima pružimo veliku podršku i, ono što sam za ove četiri nedelje video jeste da imamo potencijala i apsolutno verujem u mlade. Tržište istraživača u Srbiji nije veliko, ne možete da kupite gotovog velikog istraživača ili bar to nije lako, tako da smo opredeljeni da radimo s mladim ljudima, čuvamo najbolje i gradimo svoj tim.

 

 

Pogledajte intervju  --->>>>

Play

autor: NG izvor: Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side