15.12.2016 Beograd

VideoIzmeđu profesije, politike i tajkuna: Kome služe javni medijski servisi?

Između profesije, politike i tajkuna: Kome služe javni medijski servisi? Foto: Z. Raš
Javni medijski servisi Srbije i Vojvodine prebrodili su teškoće koje im je nanelo vreme devedesetih godina prošlog veka, programski i tehnološki su dostigli profesionalizam i relativno su stabilni, ali ima mnogo prostora za njihovo konačno pretvaranje iz državnih radio-televizija u stvarne javne servise. Za to je neophodno stabilno i dovoljno finansiranje, uz stalno osluškivanje potreba građana i javnosti....

Novi magazin je pokrenuo javnu debatu o novoj Medijskoj strategiji. Prva stručna debata bavila se odnosom državne pomoći i pluralizma u javnom informisanju, druga se bavila medijskim javnim servisima, treća će biti posvećena regulaciji i samoregulaciji medija, a četvrta informisanjem u onlajn sferi, digitalnim pravima i medijskoj pismenosti.

 

Pogledajte prvi deo debate:

Play

 

U stručnim debatama koje Novi magazin organizuje u saradnji s Fondacijom za otvoreno društvo postavljaju se pitanja proistekla iz primene Medijske strategije kojoj je već istekao rok i traže odgovori koji bi mogli biti okosnica nove medijske strategije. Tako je i debata o javnim servisima, održana 30. novembra u Beogradu, imala za cilj da osvetli funkcionisanje Radio-televizije Srbije i Radio-televizije Vojvodine, a akcenti iz debate su preporuke kvalifikovane i stručne javnosti u izradi nove medijske strategije.

 

Povezani članak:

- Podstiče li država medijsku raznolikost: Mnogo javnog novca za malo javnog interesa

 

 

Tokom debate otvorena su pitanja finansiranja medijskih javnih servisa, uticaja politike, oglašivača i marketinških agencija, prikupljanja prihoda i njihove distribucije, odnosa s kablovskim emiterima, digitalizacije baštine, ali i prenosa skupštinskih sednica i potencijalnog skupštinskog kanala. Posebno interesovanje izazvala je nedovoljna komunikacija sa građanima, odnosno pitanje koliki je uticaj građana na uređivačku politiku medijskih javnih servisa i kako obezbediti povratnu spregu?

 

Pogledajte drugi deo debate:

Play

Osnov za raspravu bili su Nalazi monitoringa programa RTS i RTV 2016. Novosadske novinarske škola, kao i Nalazi prvog dela monitoringa finansija i poslovanja RTS Koalicije za nadzor javnih finansija. Raspravu je moderirao novinar Đorđe Vlajić, koji je debate otvorio pitanjem kako postići zlatni presek auditorijuma koji se kreće između 20 i 55 godina, a javni servisi u Srbiji imaju pretežno stariju publiku?

 

 

Više o javnoj debati pogledajte u galeriji ispod:

(klik na fotografiju za uvećanje)

 

 

autor: J. Jovanović izvor: Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Budimo Pametni
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
Belex2018
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side