11.09.2018 Novi Sad

Najstariji list na srpskom u Vojvodini prodat za 600 evra

Najstariji list na srpskom u Vojvodini prodat za 600 evra
Dnevnik Vojvodina Press, izdavač novosadskog lista "Dnevnik", ima novog većinskog vlasnika. Lokalna, Novosadska televizija, kupila je to preduzeće sa nagomilanim dugovima, za čitavih 600 evra, piše N1.

I novi vlasnik i uprava Dnevnika izbegavaju razgovor sa novinarima, a u Nezavisnom društvu novinara Vojvodine upozoravaju da je čitava priča od početka netransparenta. Nazivaju je političkom igrankom čiji je ovo vrhunac.

Novi vlasnik lista sa tradicijom dugom 76 godina i danas jedinih dnevnih novina na srpskom jeziku koje izlaze u Vojvodini je Novosadska televizija. Prošle nedelje većiniski udeo u preduzeću "Dnevnik Vojvodina Press" kupili su od nemačkog Medien group Balkan GMBH za svega 600 evra, potvrđuje kupoprodajni ugovor do kojeg je došao Krik.

Kako piše N1, preostalih 45 odsto u vlasništvu su pet različitih kompanija, među kojima je i građevinska firma "Galens invest". Inače, i sama Novosadska televizija privatizovana je 2015. kada je u njenu vlasničku strukturu ušla kompanija "Srbija danas". O ovoj kupoprodaji ne žele da govore ni u jednoj od ove dve medijske kuće. Upravo je ovo ćutanje vrlo problematično navode u NDNV.

"Smatram da je samo po sebi veoma neobično da jedan portal niskog intenziteta, veoma blizak vladajućoj stranci, SNS, prvo kupi jednu gradsku televiziju u koju su građani Novog Sada uložili, po mom mišljenju, bespotrebno velike novce, pa onda kupi jedan list sa velikom tradicijom kao što je Dnevnik. Sve to izaziva sumnju, a pogotovo izaziva sumnju što se sve to drži pod velikim velom tajne", smatra predsednik NDNV Nedim Sejdinović.

List Dnevnik naslednik je "Slobodne Vojvodine", čije prvo izdanje objavljuju vojvođanski antifašisti još tokom rata 1942. Osamdesetih i devedesetih taj list bio je najčitaniji i najuticajniji u Vojvodini, sa tiražom koji je prelazio 100 hiljada primeraka. 2003. nastaje Dnevnik Vojvodina Press, sa većinskim vlasništvom nemačkog WAZ-a kojim je upravljao Bodo Hombah, nekadašnji koordinator Pakta za stabilnost Jugoistočne Evrope.

Posle toga teško se može pratiti promena u vlasničkoj strukturi Dnevnika, a 2012. od tadašnjeg potpredsenika Vlade Aleksandra Vučića čuli smo da je Dnevnik Vojvodina Press, kao i udeo u Politici i Večernjim novostima kupio vlasnik Farmakoma Miroslav Bogićević za, kako je tada rekao, za potrebe DS. List Dnevnik danas je gotovo zanemarljivog uticaja sa tiražom koji, nezvanično, ne prelazi dve hiljade primeraka.

autor: VV izvor: N1
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Festival Srpske Trpeze
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Budimo Pametni
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
Belex2018
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side