30.03.2017 Beograd

Skrozza: Naslovnice dovele monitoringe do apsurda

Skrozza: Naslovnice dovele monitoringe do apsurda Foto: Medija centar Beograd
Novinarka i istraživačica CRTA-e Tamara Skrozza izjavila je danas u Novom Sadu da su naslovne stranice velikog broja današnjih štampanih izdanja novina, na kojima je reklama za predsedničkog kanodata Aleksadra Vučića, "dovelo do potunog apsurda sve monitoringe koji su rađeni u kampanji".

"Ove naslovnice obezvređuju sve monitoringe. Ukoliko ja u poslednjih mesec dana posmatram osam štampanih medija, čak šest ima tu naslovnicu i to ne može da se svrsta u dominantno prisustvo jedne ličnosti na naslovnici, jer bi to značilo da njoj još nečega ima", ocenila je Skrozza.

Ona je na predstavljanju rezultata više monitoringa u Novosadskoj novinarskoj školi (NNŠ) rekla da ne postoji mera kojom ovakav potez može da se izmeri, već je u pitanju "veličina koju mi ne možemo da izmerimo ni na jedan do sada poznat način".

Prema njenim rečima, ne postoji ni zakon na koji bi se medijski stručnjaci mogli pozvati i reći da je prekršen.

"Niko ko je pravio zakone, ne samo ovde već i bilo gde na svetu, nije mogao da pojmi da bi moglo da dođe do ovakve situacije, da jedan kandidat na predsedničkim izborima zakupi sve naslovne strane dnevnih novina", rekla je Skrozza.

Kako je objasnila, u slučaju zakupljenih naslovnica, u pitanju je "nezapamćeno medijsko monopolisanje", a dodala je da je problematičan i dugoročno važniji problem intervjua sa ćerkom kandidata Vučića objavljen u dnevnom listu Blic.

"To je intervju maloletne ćerke premijera Sbije. Za vreme Miloševića, i njegova deca Marko i Marija, takođe su davali intervjue, ali su već bili punoletni i oboje su se bavili poslovima koji su javni", objasnila je Skrozza.

Dodala je da sada više nije pitanje ko dominira naslovnim stranama medija u Srbiji, već "ko zlouptrebljava naslovne strane".

"Ovom kampanjom smo prevazišli statistiku i moramo da nađemo neki novi način da posmatramo ove teme, jer ljudi koji manipulišu medijima, na dnevnom nivou iznalaze nove načine da rade to što su zamislili", dodala je ona.

Prezentacija rezultata monitoringa CRTA-e, NNŠ, BIRODI i Pokreta PodržiRTV, organizovana je u Novosadskoj novinarskoj školi, a sve organizacije pratile su izveštavanje medija u predizbornoj kampanji.

autor: VV izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
Belex eng
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side