13.11.2019 Beograd

Trivan: Od juna 2020. zabrana uvoza vozila "evro 3", možda i "evro 4"

Trivan: Od juna 2020. zabrana uvoza vozila "evro 3", možda i "evro 4" Foto: print screen
Ministar zaštite životne sredine Srbije Goran Trivan je danas izjavio da će država biti "administrativno spremna" da od juna iduće godine može da zabrani uvoz polovnih vozila sa motorima standarda "evro 3", a možda i "evro 4".

 

"Potreban je niz usaglašavanja i administrativnih odluka Ministarstva trgovine i ostalih ministarstava i verujem da ćemo od polovine sledeće godne biti u prilici da završimo dukumenta da bismo u nekom trenutku mogli da odlučimo da ćemo to uraditi", kazao je Trivan na sasatanku s predstavnicima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

On je naveo da je preostala samo dilema da li će se država istovremeno opredeliti i za zabranu uvoza vozila sa motorima "evro 4".

"Zabrana uvoza polovnih vozila sa motorima 'evro 3' ili 'evro 4' ne sme se posmatrati samo kao socijalno pitanje, jer ekonomija ne može imati prednost nad zaštitom zdravlja i životne sredine", kazao je ministar.

Dodao je da neće odustatati od te zabrane iako ga kritikuju "razne interesne grupe koje osećaju da im je biznis ugrožen".

Podsetio je da u Srbiji, po podacima Svetske zdravstvene organizacije, godišnje od posledica zagađenja vazduha umre više od 6.500 ljudi, a i da je u Srbiju poslednjih pet godina uvezeno 800.000 polovnih vozila, starih i više od 10 godina.

"Srbije je 'groblje automobila' Evrope koja ih izbacuje iz upotrebe da bi zaštitila svoje stanovništvo i životnu sredinu", kazao je ministar.

Trivan je rekao da se razmatra da se od naredne godine iz budžeta subvencionira uvoz električnih i hibridnih vozila.

Kazao je da je još rano govoriti o iznosima, ali da se u Hrvatskoj za taj podsticaj godišnje izdvaja više od dva miliona evra, a u Slovenji više od četiri miliona evra.

Naveo je da je razgovarao s predstavnicima NIS-a da postave što više punjača za baterije električnih vozila u Srbiji i ukazao da je u Evropi već više od milion električnih vozila kojih će biti sve više i u Srbiji.

Dodao je da je bitno da građani znaju da svako polovno vozilo koje se više ne koristi, predstavlja opasan otpad koji mora da se preradi.

"Srbija u ovom trenutku nema kapacitet da preradi tu vrstu otpada, a situaciju otežava i to što će EU od 2021. godine verovatno zabraniti izvoz takvog otpada, pa ćemo biti prinuđeni da ga ovde prerađujemo", kazao je Trivan.

 

Uvoznici vozila i delova: Zabraniti uvoz polovnih vozila s motorima 'evro 3' i 'evro 4'

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova predlaže da se najkasnije od 1. januara 2020. godine zabrani uvoz polovnih vozila sa motorima standarda "evro 3" i "evro 4", izjavio je danas generalni sekretar tog udruženja Boban Nikolić.

"Asocijacija se zalaže i za uvođenje subvencije za uvoz električnih i hibridnih vozila u visini iznosa PDV-a", kazao je Nikolić na sastanku predstavnika s ministrom zaštite životne sredine Srbije Goranom Trivanom.

Asocijacija se zalaže i da emisija izduvnih gasova bude jedini parametar koji će odlučivati visinu iznosa ekološke takse po principu "zagađivač plaća".

Nikolić je kao zabrinjavajuć ocenio stalni porast uvoza polovnih vozila u Srbiju poslednjih godina: ;"To su zagađivači životne sredine i to je odavno trebalo da bude otpad, a on je registrovan", kazao je on.

Podsetio je da je na kraju 2018. godine u Srbiji bilo registrivano 1,96 miliona putničkih vozila, od čega 1,37 miliona s motorom "evro 3", odnosno 87 odsto vozila je bilo starije od 10 godina, a gotovo 450.000 vozila je bilo starije od 20 godina.

Nikolić je naveo i da je u Beogradu, od ukupno 559.384 registrovanih vozila na kraju 2018. godine, više od 400.000 bilo sa motorima "evro 3" i "evro 4".

"Skoro 70.000 vozila u Beogradu, registrovanih do kraja 2018. godine, bilo je starosti 20 i više godina", naveo je Nikolić.

autor: MIM izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta AMSS side