16.07.2011 Beograd

Zašto niko ne brine o imidžu Srbije

Zašto niko ne brine o imidžu Srbije
Srbija nema zakon o lobiranju, zbog čega se gotovo svaka aktivnost čiji je cilj uticanje na donosioce odluka može podvesti pod korupciju. Mirjana Pantić istraživala je zašto lobiranje nije uređeno zakonom, zbog čega ta aktivnost kod nas i dalje ima negativnu konotaciju i da li je izostanak lobi mreža u inostranstvu jedan od razloga slabog popravljanja imidža Srbije u svetu

Srbija je još vest broj jedan u svetu zahvaljujući reketu broj jedan Novaku Đokoviću. Svetska štampa piše  o seriji njegovih uspeha, talentu i napornom radu koji ga je doveo na tron belog sporta, ali da li je onjedan dovoljan da poljuljani imidž, kreaciju devedesetih, radikalno promeni za tako kratko vreme“? Odgovor je prost „Znate šta, nije“, što je kazala i famozna američka komičarka Čelsi Hendler posredno čuđenjem i na samu pomisao da je Srbima dozvoljeno da idu na koncerte i da imaju Fejsbuk.

GDE SU LOBISTI: Jedan od glavnih oslonaca mnogih zemalja koje su ambiciozno krenule u redizajn imidža nisu bili domaći sportisti, već lobisti. Primer ostvarenih ambicija možemo naći u komšiluku. Hrvatska je pre dvadesetak godina, pošto se osamostalila, počela da stvara široku mrežu lobista u SAD i Evropskoj uniji.

„Transparentno lobiranje najbolji je oblik borbe protiv korupcije. Lobist poštuje zakone i pravila i nikada ne ulazi u posao koji bi podrazumevao ulazak u sivu zonu”, kaže prvi lobista Hrvatske Mate Granić, koji je  nedavno boravio u Beogradu kod svojih srpskih kolega.  Za razliku od političara koji su malo-malo u nekoj aferi, naveo je on, lobisti su ljudi čistih dosijea, sa retkim izuzecima.

LOBIRANJEM DO PROMENE IMIDŽA: Vlada Srbije sklopila je proteklih godina nekoliko ugovora sa agencijama za lobiranje sa sedištem u SAD. Cilj je bio da se iz američkih medija odstrani slika Srbije kao zemlje „balkanskog  kasapina i loših momaka“, ali i da se utiče na povećanje spoljnotrgovinske razmene dve zemlje i uvere tamošnji  investitori da je Srbija idealna zemlja za ulaganje. Međutim, svi ti angažmani praćeni su brojnim kontroverzama.

(ceo tekst dostupan je u štampanom izdanju)

autor: Mirjana Pantić izvor: Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side